Pages

Monday, October 25, 2010

Nadia jiran Baru-Part 2

Cuti hujung minggu farid disergah oleh isnin yang lesu.Pagi isnin farid selalunya muram.Rasa mengantuk sukar dibuang jauh.Sebab apa,sukar di ungkapkan.Kuat betul syaitan menghasut farid setiap hari isnin .Pagi-pagi lagi mak nya sudah menyiapkan sarapan untuk mereka sekeluarga.Sarapan hari itu ringkas sekali.Roti panas disaluti telur kekuningan.Sempat juga farid menyuapkan sekeping roti tepat ke arah mulutnya yang tak berapa luas.Selepas puas meneguk milo segelas,dengan pantas terus farid meluru ke sekolah.Dicapainya beg sekolah biru kelamnya.Dan terus belalu pergi..Pagi itu sungguh indah.Cuaca sungguh baik sekali.Perjalanan farid nampak lenggang juga.Jalan yang sama dilaluinya setiap hari nampak sunyi saja pagi itu.Mungkin dia terlalu awal hari itu.


Di tengah jalan yang sepi itu,terlihat farid seorang perempuan bertudung ayu berjalan berlenggang kangkung mengikut jalan yang berliku.Tidak semena-mena gerak irama langkah farid bertukar seakan perempuan itu.Di betulkn semula posisi langkah nya untuk menampakkan kejantanan nya.Hendak ditegur perempuan ayu itu,tapi mulut hanya terkumat kamit hingga tiba di pintu sekolah.Tak berdaya farid melepaskn walau sepotong ayat.Dibiarkan saja ayat itu membeku di dada nya.sememangnya begitu lah setiap hari kesudahannya.

Farid sampai disekolah tepat jam 7.20 pg..Gerak gerinya sering diperhatikan pelajar2 lain.Sampai saja ke sekolah,terus die meluru kearah farhan aka paan."Apa cita pg ni bro?",tanya paan...
Farid diam seribu bahasa dan terus melabuhkan "tirainya" di kerusi pavilion sekola."ko ni pg2 dah emo ke?",tanya paan lg...farid terus termenung.matanya menusuk tajam ke arah pintu gerbang sekolah.."Ehh,bro,ap yang ko tgk tu,pengawas kat pintu pagar tak de lah cun mane",kata paan..."aduyai,ak tanya ak jawab,mmg mcm ckp dgn selipar."keluh paan.....

farid:pinjam jap homework sejarah...
paan:tension ak lyn ko ni...nah yob...
farid:ak bkn ap paan,td ak ad nmpk minah kelas 4harmoni..
paan:habis tu,ko dh berkenan ke,bunga dh berputik or idung ko berdarah tgk die?...
farid:ak tgk die mcmmmm laen je hr ni...ko perasan?? ...
paan:eheh,sepanjang ak dok tggu ko kat sni,xperasan plak ak...ko cite skit "laen" ap yg ko maksudkn...
farid:dari kaca mate ak la kn,hr ni minah tu die pkai perfume lain...sebelum ni laen yob...
paan:laaa,bau bdn org yg ko bau pg2 ni...bdn ak ko bau x..haha...
farid:eh,ak dgr cite ad budak baru nk masuk hr ni...budak tu jiran ak...ko jgn usik die...
paan:yob,mcm keras je amaran ko ni...okla,ak x usik die...tp ak comfirm die yg akn dtg tackle ak...haha..
farid:aduyai ko ni,pg2 dh hembuskn ayat longkang....haha...

loceng masuk sekola berbunyi dimana farid masih lg terkial kial 'menyemak' keje rumah si paan...o_0