Pages

Saturday, January 8, 2011

~Penat yang Melampau~

Minggu lepas memang mencabar.Aku panggil minggu lepas minggu penat melampau.Kelas mula awal gile.Kul 8.3 dh kene siap.Kul 8 dh kene mandi.Sebenanya soal mandi ni tidak lah serumit mane,cume semenjak dua menjak ni,air kat bilik air tu makin sejuk je.Agak sukar untuk ku menghambat air tu ke tubuh ku.Tapi dengan tekad dan jati diri yang tinggi ,ak gagahkan diri,menggerakkan otot-otot sasa ak pada sudut 45 degree tepat mengenai anggota2 badan ku yang disaluti debu2 pagi yang berterbangan dek kerana habuk2 bilik ku.Eh,sebenanye bukan nak cite pasal mandi...Berbalik semula ke topik di atas.Hari tu mamang penat.Kesana kesini.Jalan terhuyung hayang meredah gelora lautan manusia.Minyak ku isi penuh agar senang untuk ku mengubah arah jika behana datang melintang.Disaat hati membara ingin ke kelas ,ku kosongkan otak ku utk mengisi ilmu yang baru,tapi hari ku itu dikejutkan dengan pop-Quiz yg dtg menimpa.Hari yang riuh bertukar hening.Ombak badai melanda pelajar material kelas ku.Masing2 buat slamba dgn kejutan itu knonnye tenang dan bersedia.Tapi hati merasa ingin menguak kuat melepaskan suara jantan keudara dgn desibel yang tinggi.Oh tidak kusangka,pensyarah ku sukakan kejutan.Aku cube memujuk diri menghunuskan pensil keramat keatas kertas yang putih suci tanpa karbon seinci.Duduk plak di depan sekali,mengadap pensyarah berambut lurus..Aduh,meliuk lentik lututku menjawab soalan itu.Rase seperti menjawab surat cinta Ramlah laser sambil diperhati *Fathia latiff...Tap ku cover sikap ku agar tidak terlepas laku..Selesai quiz yang membakar hempedu,ak diterjah pula dengan lab yang menyeksa.Lab nya tidak la seseukar mane,tp agak leceh bagi mereka yang malas menggerakkan organ2 untuk kesana kesini.Minggu depan plak pasti mencabar kerana Quiz bakal menjemput ku semula.Banyak betul harus kubaca.Seperti baca tulisan braile pun ada...Cuti minggu ni,perlu rehat secukup rasa,agar senang mengharungi liku...o_0

*Fathia latiff heroin cite Hani tv3..Sgt lawa..hoho

0 comments:

Post a Comment